Kadra

Kadra

Tomasz Cichocki

dyrektor, nauczyciel religii

Absolwent UKSW – teolog, katecheta. Ukończył Podyplomowe Studium Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego na Uniwersytecie Warszawskim oraz Kurs  kwalifikacyjny „Zarządzanie Oświatą”.

18 lat pracował w Gimnazjum 145 im. Jana Pawła II przy ul. Krasiczyńskiej, 7 lat pracował w 46 LO im. Stefana Czarnieckiego przy ul. Żuromińskiej.

Osiągnięcia: W zakresie dydaktyczno-wychowawczym: opracował autorski program zajęć pozalekcyjnych: „Śladami Jana Pawła II”, a następnie stworzył Klub pod nazwą: „Śladami Jana Pawła II po ścieżkach wiary i prawdy” – za który otrzymał nagrodę Instytutu Papieża Jana Pawła II w roku 2008 i 2009 w kategorii – praca z uczniem zdolnym. W roku 2011 – jego uczennica została laureatką Mazowieckiego Konkursu Papieskiego.

Jest pomysłodawcą i organizatorem Zielonych Szkół Śladami Jana Pawła II. Wprowadził cykliczne weekendowe wyjazdy tematyczne dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej z zakresu duchowości oraz  wyjazdy letnie i zimowe o charakterze rekreacyjno-formacyjnym. W ostatnich latach rozszerzył ofertę zajęć o spływy kajakowe i dzielnicowy rajd rowerowy „Za Papieżem na rowerze”. Co roku prowadzi Koncert Galowy na zakończenie Dzielnicowych Dni Papieskich na Targówku.

Przepis na szczęście? Jedna żona, dzieci oraz czas w ciszy w kaplicy. 

Marlena Olechowska

nauczyciel języka polskiego

Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować. 

(Johann Wolfgan Goethe)

 

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, pełna wiary i sympatii do ludzi.

Pracowała z różnymi grupami wiekowymi z wielu kręgów kulturowych, co zachęciło ją do poszukiwania i wzbogacania własnego warsztatu metodycznego. Ukończyła studia podyplomowe z metodyki nauczania języków obcych i glottodydaktyki języka polskiego. Uważa, że język mówi bardzo wiele o człowieku, dlatego należy go pielęgnować i rozwijać.

Pasjonują ją również relacje z drugim człowiekiem, wspieranie młodych ludzi w wyborze szkoły, kierunku studiów lub zawodu zgodnego z ich osobowością, umiejętnościami. Postanowiła wykorzystać tę swoją chęć pomocy i zdobyła dyplom szkolnego doradcy zawodowego na SWPS w Warszawie.

Na co dzień uwielbia spędzać aktywnie czas w gronie rodziny, przygotowując smaczne, ale zdrowe przekąski.

Agnieszka Cichocka

nauczyciel matematyki

Absolwentka Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego na UKSW. Od 2008 roku z zaangażowaniem uczy matematyki i informatyki w gimnazjum oraz szkole podstawowej. Jej sukcesy w nauczaniu potwierdzone są osiągnięciami uczniów – ma licznych laureatów konkursów matematycznych: dzielnicowych, wojewódzkich jak i międzynarodowych. Oprócz realizowania podstawy programowej lubi grać z dziećmi w gry planszowe oraz organizować wyjścia kulturalne.


Prywatnie uwielbia doprowadzać kaktusy do kwitnięcia, poznaje tajniki kociej natury i bardzo dużo czyta.

ANIELA BARANOWSKA

nauczyciel języka angielskiego

Absolwentka studiów magisterskich z Teologii na Papieskim Wydziale Teologicznym  w Warszawie oraz Anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim, jak również podyplomowej Pedagogiki Opiekuńczo – Wychowawczej na UW. Nauczycielka z długoletnim stażem zawodowym, rozpoczyna przygodę w Liceum.

Kilkuletni pobyt w Wielkiej Brytanii ubogacił ją w doświadczenia, i rozwinął ciekawość świata i pasje podróżnicze. Chętnie wraca na Wyspy, zwłaszcza, by podtrzymywać przyjaźnie i pełnić wolontariat u Sióstr Misjonarek Miłości.

Na co dzień lubi czytać nie tylko lekturę duchową ale też słowniki j. angielskiego i zachwycać się niekończącymi się ciekawostkami językowymi. 

Śpiew to źródło jej radości – zarówno wielogłosowy jak i amatorski przy gitarze. Lubi basen, wędrówki piesze i rowerowe po Polsce, a także dalsze podróże i poznawanie świata i ludzi. Kiedy  jest to niemożliwe, musi zadowolić się wędrówkami żółtego ludka po google maps.

W codzienności doświadczeń życiowych przekonuje się, że Pan Bóg spełnia wszystkie marzenia człowieka, choć nie zawsze w taki sposób jak byśmy chcieli, ale w ten lepszy – według planów Jego Opatrzności.

Piotr Bukowski

nauczyciel angielskiego, plastyki i zajęć artystycznych

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego. Swoje umiejętności pedagogiczne przez lata doskonalił prowadząc zajęcia z dziećmi w różnych grupach wiekowych oraz z młodzieżą. Technika prowadzonych zajęć obejmuje rysunek, malarstwo, ceramikę oraz style mieszane. Lekcje te spotykają się z dużym zainteresowaniem ze strony słuchaczy, niejednokrotnie stając się inspiracją do ich samodzielnych inicjatyw. W świecie  twórczości dziecięcej odnajduje inspiracje do własnych poszukiwań artystycznych – oprócz pracy pedagogicznej zajmuje się malarstwem. Najchętniej zajmuje się tematyką pejzażu. W 2014 roku obronił pracę doktorską w dziedzinie sztuk na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ma również wieloletnie doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego. Interesuje się filmem, muzyką, klasyką motoryzacji, bardzo lubi  grać na gitarze. 

weronika widłak

nauczyciel hiszpańskiego

Ukończyła Filologię Francuską na Uniwersytecie Warszawskim, choć nie uczyła się francuskiego w szkole. Pasja do francuskiego rozwijana w domu popchnęła ją do nauki hiszpańskiego w Liceum im. Miguela de Cervantesa. Język hiszpański najpierw zachwycił ją podobieństwem do francuskiego, a potem swoją odmiennością i różnorodnością. Obu tych języków  uczyła w Szkole Podstawowej i „STRUMIENIE” oraz w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej i Gimnazjum „Samuel”.

Od wielu lat jest związana ze Stowarzyszeniem Amp Futbol, które wprowadziło do Polski piłkę nożną osób po amputacjach i działa na jej rzecz. Jako wolontariuszka pomagała w kontaktach z francusko- i hiszpańskojęzycznymi drużynami oraz rozwijała pierwszą w Polsce akademię piłkarską dla dzieci z niepełnosprawnościami ruchowymi. Wiernie kibicuje tej inicjatywie oraz reprezentacji Polski w ampfutbolu.

Bardzo lubi pracę z ludźmi, a szczególnie z młodzieżą. Żeby uczyć hiszpańskiego w szkole, zdobyła certyfikat DELE C1 i ukończyła kurs pedagogiczno-metodyczny dla nauczycieli tego języka.

W swojej pracy chce ukazywać uczniom różnorodność świata oraz umacniać w nich przekonanie, że zawsze da się znaleźć wspólny język.

Prywatnie żona i mama czterech córek.

adam glazer

nauczyciel w-f

Absolwent studiów magisterskich na kierunku Wychowanie Fizyczne (Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej I Turystyki im. Haliny Konopackiej w Pruszkowie), podyplomowych na kierunku Matematyka (WSSP w Lublinie).

Jest nauczycielem od trzech lat. Wcześniej doskonalił swoje umiejętności wychowawcze podczas praktyk studenckich oraz pełniąc rolę opiekuna kolonijnego. Dwa lata pełnił funkcję asystenta trenera rocznika 2005 oraz rok rocznika 2012 w klubie KS Polonez.

Na Wyspie dba o aktywność sportową naszych podopiecznych oraz pełni rolę wychowawcy.

Rolę wychowawczo – dydaktyczną pełni również w Szkole Podstawowej nr 380 im Jana Pawła II.

Aktywnie uczestniczy w życiu szkół organizując dla dzieci zajęcia i turnieje sportowe.  W swojej pracy stawia na indywidualny kontakt z uczniem i rodzicem.

Swoją pasję sportową rozwijał od dziecięcych lat. Jego największym zamiłowaniem jest i była piłka nożna. W latach dziecięcych był piłkarzem w klubach sportowych. Ze sportowych pasji po za piłką nożną rozwija się i szkoli innych z pływania, narciarstwa. Stawia również pierwsze kroki w snowboardzie.

Po za pracą z dziećmi i sportem pomaga starszym osobom. Lubi również zwierzęta (zwłaszcza psy), podróże, nowe znajomości oraz oglądać filmy i kabarety.„Wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali”

Alicja Stokłosa

pedagog szkolny, terapeuta pedagogiczny

Ukończyła Akademie Pedagogiczną w Krakowie na kierunku Pedagogika Specjalna oraz Uniwersytet Warszawski, gdzie otrzymała tytuł magistra. Uprawnienia terapeuty pedagogicznego otrzymała kończąc Podyplomowe Studia Terapii Pedagogicznej z elementami Systemu Montessori w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Swój warsztat zawodowy szlifowała pracując jako pedagog, terapeuta, nauczyciel Montessori i trener- szkoleniowiec. Przez wiele lat związana zawodowo ze Stowarzyszeniem Sternik. Ukończyła liczne kursy kwalifikacyjne z zakresu metodyki nauczania, wsparcia i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz technik uczenia się. Prowadząc warsztaty oraz godziny wychowawcze, z dużym zaangażowaniem, uczy jak się uczyć. Pracując z uczniem pomaga odnaleźć indywidualny styl uczenia się i rozwijać go tak, aby proces przyswajania i utrwalania wiedzy był procesem twórczym, angażującym wyobraźnię i pamięć oraz odwoływał się do poznanych już treści.

Szczęśliwa żona i mama. Miłośniczka gotowania, natury i tarty cytrynowej.